Triss - 2010-10-22 21:50:25

KONKURS
TEST Z WIEDZY O KRESKÓWCE: AVATAR - LEGENDA AANGA



ORGANIZATORZY:
Moderator KARPIO
Administratorka TRISS




Drodzy Użytkownicy!
Wraz z Karpio postanowiliśmy ułożyć dla Was konkurs w formie testu z wiedzy o kreskówce Avatar - Legenda Aanga. Nie jest on taki banalny, więc jednak trzeba mieć odpowiednią wiedzę. Szczególnie do zadań dodatkowych, co jest oczywistą sprawą. Jest też naprawdę długi, więc upewnijcie się, że zdążycie uzupełnić go w czas, a nie będziecie musieli przerywać.

Z CZEGO SKŁADA SIĘ KONKURS?

Konkurs składa się z 5 zadań, z czego ostatnie jest zadaniem dodatkowym, a w 3 znajdują się dwa dodatkowe przykłady do odgadnięcia. Zadanie pierwsze to odpowiedź na pytania, drugie to uzupełnianie zdań, trzecie to odgadywanie po zdjęciach jaki to odcinek, w czwartym zaś musimy odgadnąć, jaka postać konkretne zdanie wypowiedziała a ostatnie to ponowne odpowiedzi na pytania.

Maksymalna ilość punktów do zdobycia to 197, a bez zadań dodatkowych - 189.

ZASADY

- 1. Oczywiście nie powinno się szukać informacji, odpowiedzi na te pytania w internecie czy na forum. Bądźmy uczciwi! Bardzo wiele osób z Was znam i wierzę, że nie będziecie czegoś takiego robić. Jest to bardzo nieuczciwe, pamiętajcie, tutaj sprawdzacie swoją i tylko swoją wiedzę na temat Avatar'a, nie innych ludzi.
- 2. Wypełniając test, macie mieć go skopiowanego do wysyłanej wiadomości. Przykład na zadaniu z odpowiedzią na pytania - nie może to wyglądać następująco:

1. [Tutaj polecenie]

1. [Od razu odpowiedź użytkownika]


A ma wyglądać tak:

1. [Tutaj polecenie]

1. [Pytanie]

[Odpowiedź]


WYJĄTKIEM JEST ZADANIE TRZECIE!

- 3. W razie uzupełnienia zadań dodatkowych, wypełniony test proszę wysyłać do moderatora Karpio. Jeśli zadania dodatkowe nie są uzupełnione, test wysyłać możecie do wybranej przez Was osoby z organizatorów, to jest albo do mnie, administratorki Triss albo do moderatora Karpio.

TERMIN NADSYŁANIA PRAC - DO 11.11!

To będzie chyba tyle tego wszystkiego, czego nie wolno a co wolno, przeróżne inne rzeczy znajdują się w samym regulaminie forum.

PONIŻEJ ZAMIESZCZONY ZOSTAJE TEST DO WYPEŁNIENIA!
Życzę powodzenia i jak największej ilości punktów!


Test z wiedzy o kreskówce: Avatar - Legenda Aanga napisał:

TEST


1. Odpowiedz na pytania.

1. Ile ruchów ma technika "Tańczącego Smoka"?
2. Jak nazywały się dwa smoki, żyjące na wyspie Wojowników Słońca?
3. Opisz, jak i dlaczego doszło do śmierci Avatara Roku.
4. Jak według legendy powstała Jaskinia Dwojga Kochanków?
5. Od kogo pochodzi dana magia? Napisz.
Magia Ziemi -
Magia Wody -
Magia Ognia -
Magia Powietrza -
6. Jak nazywały się dwa duchy - duch księżyca oraz duch oceanu?
7. Jak zwie się duch, skradający twarze?
8. Komu ten duch właśnie podpadł, a konkretnie jakiemu Avatarowi i dlaczego?
9. Jak na imię miał Guru, uczący Aang'a?
10. Co robi ten właśnie Guru podczas halucynacji Aang'a?
11. Wymień dwie mieszanki zwierząt, występujące w świecie Avatara.
12. W jaki sposób Zuko zdradził swojego stryja w odcinku Rozdroża Przeznaczenia?
13. Opisz dokładnie przebieg inwazji Najeźdźców z Południa na Plemię Wody.
14. Napisz wszystkich Avatarów, o których było mówione w kreskówce.
15. Dlaczego Pakku zgodził się uczyć Katarę, co jej potem dał i kim się dla niej później stał?
16. Wymień pięciu członków Zakonu Białego Lotosu.
17. Co ile lat pojawia się Kometa Sozina?
18. W której ze świątyń powietrza Aang odnalazł Moma?
19. Powiedz, jak wyglądała mniej więcej wybrana przez Ciebie świątynia powietrza.
20. Jak miała na imię żona Roku?
21. Jaka jest ulubiona herbata Iroh?

2. Uzupełnij zdania.

1. Wielkie i tajemnicze jezioro Laogai znajduje się koło wspaniałego miasta [...], którym rządzi [...], a oficjalnie [...]. Pod tym jeziorem znajduje się kryjówka [...], w której ludziom [...]. Był w niej też przetrzymywany [...], towarzysz Aanga, który został uwolniony przez [...], który był tak naprawdę [...].
2. Na końcu kreskówki, między siostrą a bratem - [...] i [...] odbywa się walka, zwana [...]. Obojga moc Magii [...] zwiększona jest ogromnie dzięki [...]. Walka między rodzeństwem nie dobiego końca, gdyż siostra Księcia kieruje swój [...] w [...]. Ona zostaje uratowana przez [...], który sam zostaje zraniony i niezdolny już do dalszej walki. Z siostrą chłopaka rozprawia się [...], wiążąc jej [...] za pomocą [...], co zrobiła będąc w środku wytworzonego przez siebie [...], a w którym mogła poruszać się z oczywistych powodów.
3. Niedługo przed przybyciem Komety [...], [...] tajemniczo znika. Ląduje na, jak najpierw mu się wydaje - [...]. Na niej kontaktuje się ze swoimi poprzednimi wcieleniami, innymi [...], prosząc o radę dotyczącą [...]. Żadna z wypowiedzi nie pomaga mu. Niedługo po tym okazuje się, że to, na czym przebywa, to tak naprawdę [...]. On uczy Aang'a [...], za pomocą której później pokonuje [...], pozbawiając go jego [...].
4. Tajemnicza biblioteka, znajdująca się na ogromnej pustyni [...], jest chroniona przez wielką [...], zwaną [...]. Po wizycie w niej [...], zostaje ona zniszczona przez chroniącego ją [...]. Na [...] pustyni żyje niejaki [...], który jest również członkiem Zakonu [...].
5. Wielkie miasto, stolica Królestwa Ziemi - [...]. Jest ona podzielona na trzy [...] - [...], [...], [...]. W tym "najniższym", zwanym [...], mieszkają mieszkańcy [...]. Mogą oni wejść na wyższy [...], zwany [...] - ale nie mogą ot tak sobie wejść do [...]. Mieszkańcy innych dwóch [...], tego [...] oraz [...] mogą chodzić po wszystkich częściach miasta bez konieczności pozwolenia.
6. Niedługo po przybyciu całej grupy Avatar'a do Narodu Ognia, chodzą oni po mieście. Aang, przez to, że był ubrany jak uczeń, przypadkowo trafia do [...]. Tam przedstawia się jako [...] - takie imię nosił jego [...] jeszcze sprzed [...]. W tamtej [...] poznaje niejaką [...]. Wieczorem organizuje również [...] w [...], w której zresztą zamieszkali razem całą grupą. Zostaje ona jednak przerwana przez kilku [...], którzy chcą odnaleźć Aang'a - jednak nie udaje im się to, ponieważ wszyscy uczniowie włożyli na siebie [...], a więc od tyłu wyglądali identycznie jak on, co bardzo utrudniało odszukanie go. W między czasie, Aang i reszta dają radę już uciec.
7. Na początku Księgi Ognia, Aang budzi się na [...]. Zauważa nad swoim łóżkiem symbol [...] i przeraża go to, bo myśli, że został już [...]. Kulejąc, wychodzi ze swojego pomieszczenia. Na korytarzu zauważa dwóch idących [...], więc zaczyna uciekać. Tamci wołają go, ale na marne. Wybiega na [...], gdzie zauważa swoich [...]. Dowiaduje się też od Katary, że na głowie [...]. Otrzymuje też wiadomość, że cały świat myśli, że chłopak [...]. Zdecydowanie nie cieszy go to.
8. [...], duch, skradający twarze jest naprawdę niebezpieczny. Trzeba uważać, by nie wykazywać przy nim żadnych [...] - w przeciwnym razie [...]. Przebywa on w [...], gdzie Avatar może wkroczyć, gdy wchodzi w [...].  Podczas spotkania z Aang'iem, pokazywał wiele skradzionych [...], również próbował skraść twarz [...], ale ten nie złamał się i wciąż miał, jak to się mówi "pokerową" twarz.
9. Toph pewnego razu nauczyła się nowej Magii, Magii [...], pokrewnej do Magii [...], podczas gdy została [...] i więziona w [...] wykonanej z [...]. Właśnie dzięki tej magii udało się jej z niej [...], a po tym zajściu wróciła z powrotem do [...]. Swoją drogą, gdy wydostała się, [...] w skrzyni tych dwóch porywaczy.
10. Stan [...] jest bardzo potężnym narzędziem w rękach awatara. Dzięki niemu staje się on [...] istotą na świecie, ale jednocześnie najbardziej [...]. Kiedy Aang pod wpływem uczuć wchodzi w tenże stan, tylko [...] może go [...]. Jest to spowodowane tym, że [...] ją kocha. Ze Stanem Awatara spotykamy się poraz pierwszy w odcinku [...], kiedy to Aang pokonuje [...] i jego żołnierzy panując nad [...]. Potem nasz bohater wchodzi w ten stan kiedy dowiaduje się o śmierci [...] w odcinku [...]. Podczas stanu awatara oczy i usta (i tatuaże w przypadku powietrznych nomadów) zaczynają świecić na [...] kolor.

3. Odgadnij odcinek po obrazach. Odpowiedzią ma być tytuł odcinka i podanie księgi. Dozwolone podanie tytułu angielskiego.




Obrazek 1


Obrazek 2


Obrazek 3


Obrazek 4


Obrazek 5


Obrazek 6


Obrazek 7


Obrazek 8


Obrazek 9


Obrazek 10


Obrazek 11


Obrazek 12


Obrazek 13


Obrazek 14


Obrazek 15


Obrazek 16


Obrazek 17


Obrazek 18


Obrazek 19


Obrazek 20


Obrazek 21


Obrazek 22


Obrazek 23


Obrazek 24



Dwa obrazy jako dodatkowa część zadania:

Obrazek Dodatkowy 1


Obrazek Dodatkowy 2




4. Kto to powiedział?

1. "To nie ja napinam mięśnie za każdym razem, gdy widzę swoje odbicie w wodzie."

2. "Wolę jeść ogień niż orzechy."

3. "Zawsze marzyłem by być takim jak Ty, wolnym od klątwy ognia."

4. "Jaki rodzaj mózgu ma sprzedawca kapusty? Kapuściany głąb!"

5. "Ale tak przecież jest. Pocałowaliśmy się w dniu inwazji i myślałem, że będziemy razem. Ale nie jesteśmy."

6. "Co? Jak to nie ten człowiek?! To dowódca Najeźdźców z Południa. To musi być on!"

7. "A teraz mi powiedz, kto to jest? Kto tu jest magiem wody?"

8. "To bardzo miłe z Twojej strony. Dlaczego ja mam uszy jak Momo?"

9. "Hej, nie mam już tak wielkiego brzucha."

10. "Tu się nic nie wykluwa! Wykluć może się co najwyżej... Kurczaczek?"*

*Przepraszamy, jeżeli jest ten cytat nie do końca taki jak w kreskówce, jednak z pewnością bardzo podobny.


5. Zadanie dodatkowe. Odpowiedz na pytania.


1. Kto streszcza Księgę Wody w odcinku: The Legend So Far?"

2. Jak nazywa się tytuł utworu granego w Intro każdego odcinka?

3. Jaki zespół stworzył muzykę do serialu (i do filmu)?

4. Kto przeważnie komentuje proces tworzenia serialu w odcinku Unaired Pilot?

5. Jak w pierwotnej wersji Awatara miała na imię Katara?

6. Czym różnią się stroje żołnierzy z Narodu Ognia w serialu od tych z pierwszych szkiców?

PUNKTACJA

ZADANIE 1

Po punkcie za każdą dobrą odpowiedź. Za niektóre pytania można dostać więcej punktów, bo więcej trzeba napisać.

1.    .../1p
2.    .../2p
3.    .../1p
4.    .../1p
5.    .../4p
6.    .../2p
7.    .../1p
8.    .../1p
9.    .../1p
10.  .../1p
11.  .../2p
12.  .../1p
13.  .../1p
14.  .../6p
15.  .../1p
16.  .../5p
17.  .../1p
18.  .../1p
19.  .../1p
20.  .../1p
21.  .../1p

Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 36.

ZADANIE 2

Po punkcie za każdy poprawnie uzupełniony nawias.

1.   .../8p
2.   .../12p
3.   .../9p
4.   .../8p
5.   .../13p
6.   .../10p
7.   .../8p
8.   .../7p
9.   .../8p
10. .../12p

Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 95.

ZADANIE 3

Osobno po punkcie za podanie prawidłowego tytułu odcinka oraz podanie prawidłowej księgi.

Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 48. (Bez obr. dod.)
Maksymalna ilość punktów do zdobycia razem z obrazami dodatkowymi: 50.

ZADANIE 4

Za każdą poprawną odpowiedź po punkcie.

*ZADANIE 5 - DODATKOWE

Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 6.


Maksymalna ilość punktów do zdobycia w całym teście wliczając zadania dodatkowe to 197, a bez zadań dodatkowych - 189.

NAGRODY

1 MIEJSCE


Ranga VIP, 3 punkty "+" w profilu.

2 MIEJSCE

Ranga VIP, 2 punkty "+" w profilu.

3 MIEJSCE

Ranga VIP, 1 punkt "+" w profilu.

Co się tyczy zadań dodatkowych, jak widać, są dwa zdjęcia z odcinków oraz w pełni dodatkowe zadanie piąte. Z punktacją jest następująco: jeżeli ktoś odgadnie skąd są te dwa obrazy, dostaje dwa punkty do tych normalnych i tyle. Tak samo jeżeli odpowie poprawnie na kilka pytań w zadaniu piątym, albo odgadnie jeden obraz i odpowie poprawnie na kilka pytań. NAGRODA, NAPISANA PONIŻEJ, PRZYDZIELANA JEST, GDY ROZWIĄŻE SIĘ WSZYSTKO, CO DODATKOWE. W przypadku jednej osoby, która rozwiąże chociaż 3 - 4 dodatkowe przykłady w zadaniach (wliczam w to i obrazy, i pytania) dostaję ową nagrodę, o której mowa niżej.

NAGRODA DODATKOWA

Otrzymuje się ją za zadania dodatkowe, o czym mowa wyżej, więc tu już tłumaczyć nie trzeba. Jest to specjalna ranga MISTRZ AWATARA. Jednakże, nie można jej dostać choćby zrobiło się dodatkowe, jeżeli z normalnego testu nie dostanie się MINIMALNIE 175 PUNKTÓW!


Konkurs dobiegł końca. Za niedługi czas zostaną podane wyniki.
Wiadomość z: 13 stycznia 2011




www.korsarz.pun.pl www.lekarski3.pun.pl www.kings-of-hell.pun.pl www.shinobiofwars.pun.pl www.multiplayer-online.pun.pl